Ο καιρός

Livescores


powered by Agones.gr - livescore

Σάββατο 20 Μαρτίου 2010

Απορίες. Του Δ.Κ. Παπαϊωάννου, από την Ελευθεροτυπία

Γιατί δεν επιχειρείται ένας «Καλλικράτης» και στην Εκκλησία της Ελλάδος σε συνεννόηση φυσικά με την Ιερά Σύνοδο, όταν ο αριθμός των μητροπολιτών έχει ξεπεράσει τους 95; Η Εκκλησία της Ρωσίας, λόγου χάριν, έχει 15 μητροπόλεις, 49 αρχιεπισκοπές και 77 επισκοπές. Ειρήσθω εν παρόδω ότι όπως σημειώνει ο Ι.Μ. Κονιδάρης, «... το 1922, με νόμο μετονομάσθηκαν όλες οι Επισκοπές σε Μητροπόλεις και ο Μητροπολίτης Αθηνών σε Αρχιεπίσκοπο, τίτλος υποδεέστερος του Μητροπολίτη!». Εχει λοιπόν 80 μητροπολίτες, που μαζί με τις μητροπόλεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου και της Εκκλησίας της Κρήτης ξεπερνούν τους 95, με απολαβές γενικού διευθυντή υπουργείου, όταν σύμφωνα με το μητροπολιτικό σύστημα -απόλυτα σύμφωνο με την παράδοση της Ορθόδοξης Εκκλησίας- το οποίο είχε διατυπώσει ο αείμνηστος καθηγητής της Θεολογικής Σχολής Γεράσιμος Κονιδάρης, θα έπρεπε να είχε μόνον 10, περίπου, μητροπόλεις. Ο «Καλλικράτης» της Ορθόδοξης Εκκλησίας είναι πολύ παλιός και προστατεύει την κοινοτική αντίληψη των Ελλήνων που διατήρησε το γένος, πράγμα που δεν κάνει ο σύγχρονος.

Γιατί δεν διατυπώθηκε ταυτόχρονα ένας «Καλλικράτης» για την εκπαίδευση, αφού η οργάνωση της εκπαίδευσης σχετίζεται άμεσα και με τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, ενώ διατηρείται η διοίκηση τεμαχισμένη σε γραφεία πάνω από 350, μαζί με τα γραφεία επαγγελματικής εκπαίδευσης και φυσικής αγωγής; Σε διευθύνσεις νομαρχιακές (116) και περιφερειακές (13) και με ένα σύνολο εκπαιδευτικών που απασχολείται στη διοίκηση -εκτός ΑΕΙ- περίπου 12.000 κατά μετρίους υπολογισμούς -εάν αριθμήσουμε τα κατά προσέγγιση ωράριά τους- μαζί με τους διευθυντές σχολείων, υποδιευθυντές και γραμματείς συν τα ΚΕΔΔΥ, ΚΠΕ, ΠΕΚ, ΚΕΣΥΠ, ΓΡΑΣΕΠ, ΑΠΥΣΠΕ, ΠΥΣΠΕ, ΑΠΥΣΔΕ, ΠΥΣΔΕ, ΠΥΣΕΕΠ, ΠΥΣΔΙΠ, Κ.Ε. ΠΛΗΝΕΤ, ΕΚΦΕ, ΓΑΚ, ΙΚΥ, ΔΟΑΤΑΠ, ΟΕΕΚ, ΟΕΔΒ, ΕΙΝ, ΚΕΕ, ΙΔΕΚΕ ΙΠΟΔΕ, ΟΕΕ, ΕΚΕΠ, Π.Ι. όπου συνήθως οι εκπαιδευτικοί παρέχουν και υπηρεσίες διοίκησης εκτός του εκπαιδευτικού έργου; Γιατί δεν ενεργοποιήθηκαν ποτέ τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, ώστε να σχεδιάσουν την εκπαίδευση σε επίπεδο περιφέρειας ή γιατί τώρα με τον «Καλλικράτη» δεν επιχειρήθηκε μια αναδιοργάνωση του οργανωτικού σχήματος;

Δεν υπάρχουν σχόλια :