Παρά τις προ εβδομάδων εξαγγελίες για μειώσεις των διοδίων το καλοκαίρι, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Μαγκριώτης δήλωσε σε σημερινή συνέντευξή του ότι «δεν είναι δυνατή η μείωση των τιμών των διοδίων λόγω της μη επαναχρηματοδότησης των έργων από τις τράπεζες».
Όπως εξήγησε «η κρίση οδηγεί τις τράπεζες – που είναι και ο βασικός χρηματοδότης των έργων, κατά 40% - πάντα σε δεύτερες σκέψεις. Γι’ αυτό δεν βάζουν και την τελική, τυπική υπογραφή για να πάμε στη λύση των προβλημάτων και στην επαναχρηματοδότηση των έργων που έχουν σταματήσει οι τράπεζες και δεν έχουν συνεχίσει τη χρηματοδότηση από πέρσι. Θεωρούν ότι τα έργα δεν είναι βιώσιμα και ότι η Ελλάδα δεν θα πάει καλά και δε θα μπορέσει να πληρώσει τα έργα αυτά».
Όπως εξήγησε «κάναμε την πρόταση και έγινε δεκτή κατά τη συνάντησή μας την τελευταία φορά με την ιδιωτική πλευρά για τη μείωση των διοδίων. Δεν ανακοινώσαμε τη μείωση των διοδίων, γιατί δεν έχουμε συμβατικά αυτή τη δυνατότητα. Αν το κάνουμε μονομερώς, θα καταγγελθούν οι συμβάσεις και θα πληρώσει ο φορολογούμενος πολλά περισσότερα, αποζημιώσεις κτλ. και τα έργα δεν θα έχουν κίνητρο».
Τα διόδια, είπε ο Γ. Μαγκριώτης στο ΒΗΜΑ 99.5, είναι βασικό χρηματοδοτικό εργαλείο των έργων και αυτό είναι το άλλο μεγάλο πρόβλημα. «Έχουμε μεγάλη κοινοτική και εθνική συμμετοχή που φθάνει στο 25-28% και αυτό κατά τη διάρκεια της κατασκευής των έργων είναι τα διόδια. Γι’ αυτό είναι πολλά και ακριβά. Και επίσης, το 48% στην κατασκευή είναι η ιδιωτική συμμετοχή – τράπεζες κατά κύριο λόγο, στο 40% και 8% οι παραχωρησιούχοι. Το Δημόσιο δεν χρωστά ούτε ένα ευρώ, τα έχει κάνει όλα και η ευθύνη τώρα είναι στις τράπεζες» είπε.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου