Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου 2011
Ερώτηση στη Βουλή για τις μετατάξεις εκπαιδευτικών Πληροφορικής κλάδων ΠΕ19-20
Τη στιγμή που ο χώρος της Παιδείας βιώνει μια ολοκληρωτική αναμόρφωση, οι εκπαιδευτικοί του κλάδου της Πληροφορικής ΠΕ19-20 επιθυμούν τη μετάταξη όσωνεκπαιδευτικών διδάσκουν το συγκεκριμένο αντικείμενο και δεν έχουν το αντίστοιχο βασικό πτυχίο.
Τη δεδομένη χρονική στιγμή, κατά την οποία χιλιάδες εκπαιδευτικοί καταθέτουν αιτήσεις συνταξιοδότησης και δεδομένης της μειωμένης πρόσληψης εκπαιδευτικού προσωπικού, εξαιτίας των περικοπών του Δημοσίου και της εφαρμογής του μέτρου πρόσληψης 1 προς 5, οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής, του ομαδοποιημένου κλάδου ΠΕ19-20, επιζητούν τη μετάταξη των διορισμένων εκπαιδευτικών άλλων ειδικοτήτων που διδάσκουν Πληροφορική και το βασικό πτυχίο τους δεν αντιστοιχεί στη συγκεκριμένη επιστήμη.
Πιο συγκεκριμένα, το 1992 με το Ν.2009/1992 ιδρύθηκαν οι κλάδοι ΠΕ19 και ΠΕ20 Πληροφορικής Πτυχιούχων Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. αντίστοιχα, οι οποίοι και κλήθηκαν να διδάξουν το μάθημα της Πληροφορικής. Δεδομένης της έλλειψης επαρκών αποφοίτων εκπαιδευτικών των συγκεκριμένων κλάδων και προκειμένου να μην παρουσιαστούν προβλήματα στην απρόσκοπτη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος, το Υπουργείο Παιδείας κατέφυγε στην εκτέλεση και αναγνώριση ταχύρρυθμων εκπαιδευτικών σεμιναρίων για εκπαιδευτικούς άλλων κλάδων, ώστε να καλυφθούν τα υπάρχοντα κενά στο συγκεκριμένο μάθημα. Επιπρόσθετα, επιτράπηκε ο διορισμός καθηγητών, οι οποίοι δεν κατείχαν βασικό πτυχίο της επιστήμης της Πληροφορικής, με τη μέθοδο μετατάξεων, προϋπηρεσιών 16μηνης διδακτικής εμπειρίας και των προαναφερθέντων σεμιναρίων. Έτσι, εκπαιδευτικοί άλλων κλάδων -κυρίως Μαθηματικοί, Ηλεκτρολόγοι και Ηλεκτρονικοί έως και Θεολόγοι- με μη συναφές προς την Πληροφορική πτυχίο, παρακολούθησαν τα σεμινάρια και τελικά κλήθηκαν να διδάξουν Πληροφορική τόσο στην πρωτοβάθμια αλλά και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στους διορισμούς μάλιστα προτάσσονταν οι έχοντες παιδαγωγική επάρκεια, χωρίς παράλληλα να έχει θεσμοθετηθεί και αποδοθεί αυτή στους απόφοιτους των τμημάτων Πληροφορικής. Ως εκ τούτου, για περισσότερα από 10 έτη, οι διοριζόμενοι ήταν αποκλειστικά απόφοιτοι άλλων επιστημονικών πεδίων και όχι πληροφορικοί. Τα τελευταία χρόνια, αν και έχουν γίνει προσλήψεις εκπαιδευτικών Πληροφορικής, οι οποίοι προέρχονται εξ ολοκλήρου από τον κλάδο των ειδικοτήτων ΠΕ19-20, οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί συνεχίζουν να διδάσκουν Πληροφορική στα σχολεία. Οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής υπολογίζονται σε 3.200 σε ολόκληρη την επικράτεια, εκ των οποίων οι 1.500 είναι εκπαιδευτικοί άλλων ειδικοτήτων που έχουν ενταχθεί στους κλάδους ΠΕ19-20, αριθμός που αντιστοιχεί στο ήμισυ των διδασκόντων.
Το συγκεκριμένο θέμα τείνει να πάρει ιδιαίτερες διαστάσεις, δεδομένου ότι ο κλάδος της ομαδοποιημένης ειδικότητας ΠΕ19-20 εμφανίζει πλέον μεγάλο αριθμό αποφοίτων κάθε έτος. Είναι ενδεικτικό και με βάση τις τελευταίες ενημερωμένες αναρτήσεις ότι ο ενιαίος πίνακας διορισμών εκπαιδευτικών ΠΕ19-20 για το σχολικό έτος 2011-2012 έχει 1.777 εγγεγραμμένους εκπαιδευτικούς και 3.805 μηδενικής προϋπηρεσίας, αριθμός που υπερβαίνει περίπου κατά 60% τους 2.811 εκπαιδευτικούς μηδενικής προϋπηρεσίας για το σχολικό έτος 2010-2011. Ο εν λόγω αριθμός αποδεικνύει την τεράστια αύξηση των αποφοίτων ΠΕ19-20.
Το θέμα και το πρόβλημα με τις μετατάξεις εκπαιδευτικών άλλων ειδικοτήτων χωρίς βασικό πτυχίο Πληροφορικής έχει αναδείξει και η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδος (Ε.Π.Ε.), η οποία έχει υποβάλλει συγκεκριμένες προτάσεις για την επίλυση του θέματος:
http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=487
Ως εκ τούτου και λαμβάνοντας υπόψη τις αποχωρήσεις λόγω συνταξιοδότησης και τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, κρίνεται επιτακτική η ανάγκη να εξεταστεί και να επιλυθεί το θέμα της μετάταξης όσων εκπαιδευτικών άλλων ειδικοτήτων έχουν ενταχθεί στους κλάδους ΠΕ19-20, στην ειδικότητα που αντιστοιχεί στο βασικό τους πτυχίο, με παράλληλη αξιοποίηση της υφιστάμενης νομοθεσίας και των τυπικών προσόντων τους, χωρίς να θιγούν τυχόν δικαιώματα τους, είτε οικονομικά, είτε συνταξιοδοτικά.
Οι υπάρχοντες Πληροφορικοί των κλάδων ΠΕ19-20 επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών διδασκαλίας του κλάδου, δεδομένου ότι ουσιαστικά δεν έχουν μαθήματα δεύτερης ανάθεσης. Η άμεση εφαρμογή μιας τέτοιας απόφασης θα αμβλύνει σημαντικά το συγκεκριμένο πρόβλημα, χωρίς καμία πρόσθετη δαπάνη για το Δημόσιο αλλά και προς το εκπαιδευτικό σύστημα, προτάσσοντας το κοινό συμφέρον και διασφαλίζοντας τις ανάγκες και απαιτήσεις υψηλής ποιότητας παροχής του εκπαιδευτικού λειτουργήματος και υπηρεσιών προς όλους τους μαθητές.
Κατόπιν τούτων, ερωτάται η Υπουργός:
Υπάρχει πρόθεση μετάταξης των εκπαιδευτικών άλλων ειδικοτήτων που διδάσκουν το μάθημα της Πληροφορικής σε συναφές προς το πτυχίο τους αντικείμενο ώστε να αξιοποιηθούν καταλλήλως;
Σε περίπτωση μετάταξής τους, με ποιο χρονοδιάγραμμα προβλέπεται η άμεση πρόσληψη εκπαιδευτικών Πληροφορικής για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών, έχοντας υπόψη τις προτεινόμενες μεταρρυθμίσεις στις διαφορετικές βαθμίδες εκπαίδευσης της χώρας;
Ο ερωτών Βουλευτής
Γιώργος Αρβανιτίδης
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου