Ο καιρός

Livescores


powered by Agones.gr - livescore

Πέμπτη, 12 Ιανουαρίου 2012

Αβλαβής ή βλαμμένη διέλευση και η συμβατική διπλωματία

γράφει ο Κων/νος Σπ. Δρακάτος



Πολύ τακτικά ακούμε ότι κάποιο πλοίο, κυρίως του πολεμικού Ναυτικού του καλού μας εξ ανατολών γείτονα, εθεάθη κάπου κοντά στο Σούνιο ή σε κάποια άλλη ακτή μας. Το γεγονός,λένε οι αρχές μας, είναι σοβαρό και τρέχουμε να λάβουμε τα κατάλληλα μέτρα για να προστατεύσουμε την εθνική μας εδαφική ακεραιότητα. Αμέσως ένα πλοίο του δικού μας πολεμικού Ναυτικού ή του Λιμενικού βγαίνει στο κατόπι του.

Η όλη σκηνή φαίνεται σ’ εμάς τους αδαείς περί τα της ακεραιότητας, ανούσια μιας και το πλοίο αυτό απλώς πλέει στα χωρικά μας ύδατα. Αυτοί όμως που ξέρουν ξεσηκώνονται, γιατί έτσι ........
ορίζει η πολιτική και διπλωματική τάξη.

Εγώ δεν είμαι πολιτικός ούτε διπλωμάτης, επιπλέον δεν είμαι ούτε ναυτικός, άρα βλέπω τα πράγματα ανεπηρέαστος από κανόνες που ορίζουντις ενέργειες που η θεωρία, διδάσκει σ'αυτές τις κατηγορίες επαγγελματιών, σε περιπτώσεις σαν αυτές των Τουρκικών πλοίων, γιατί απλώς δεν τους ξέρω αυτούς τους κανόνες.

Αυτό όμως δεν μου αφαιρεί το δικαίωμα να κάνω μια λογική επεξεργασία του γεγονότος. Σκέπτομαι λοιπόν, ότι ένα πλοίο, έστω πολεμικό και έστω Τουρκικό κινείται σε περιοχή που δεν έχει λόγο να κινείται. Τι μπορεί να σημαίνει αυτό; Ας αρχίσουμε από τα χειρότερα. Μπορεί να πρόκειται για εισβολή και κατάληψη της χώρας μας ή μέρους αυτής, π.χ. του Σουνίου ή της Εύβοιας; Αστεία πράγματα! Μπορεί να θέλει, ίσως, να δείξει ότι ο γείτονάς μας αμφισβητεί την κυριότητα των πλαζ των περιοχών αυτών; Μοιάζει με ποντιακό αστείο. Μπορεί, έστω, να θέλει να δείξει πόσο γενναίοι είναι γυροφέρνοντας σε κακόφημες γειτονιές, αν μας θεωρούντ έτοιους; Έντάξει, σαχλαμάρες αλλά είπαμε,κάνουμε “λογική επεξεργασία” ενός γεγονότος, δια της πρακτικής της εις άτοπον απαγωγής, που μάθαμε στις πρώτες τάξεις του γυμνασίου.Απομένουν δύο ακόμα υποθέσεις: η μία ότι το πλοίο έχει βλάβη και κινείται σε περιοχές που θα μπορεί εύκολα να ζητήσει βοήθεια (καλούτσικη σκέψη) και η άλλη ότι το πλοίο έχασε το δρόμο του και βρέθηκε σε ξένη γειτονιά!!!Ε', λοιπόν, αυτό είναι!!! Δεν έχει λόγο να βρίσκεται εκεί που βρίσκεται, άρα χάθηκε!!! Η πιθανότητα αυτή γίνεται βεβαιότητα αν θυμηθούμε ότι ιστορικά η Οθωμανική Αυτοκρατορία παλαιότερα και η Τουρκία εν συνεχεία, μπορεί να“διακρίθηκαν” σε πολλούς τομείς όπως π.χ. των γραμμάτων και των τεχνών, σύμφωνα και με την κατά Σκάϊ, τηλεοπτική ιστορία,όπου μέχρι Πανεπιστήμια είχαν ιδρύσει στον Ελλαδικό χώρο πριν από 400 χρόνια(!), αλλά στην θάλασσα... Μάλτα γιοκ.

Σκέπτομαι λοιπόν, ότι αν αντιμετωπίζαμε έτσι το γεγονός,δηλαδή έβγαινε ανακοίνωση από κάποιο Υπουργείο άλλο από τα Εξωτερικών και Άμυνας, π.χ. Προστασίας του πολίτη,Διεύθυνση Λιμενικού (δεν ξέρω πως λέγεται ακριβώς), που να έλεγε ότι εντοπίσαμε ένα Τουρκικό πολεμικό πλοίο να περιφέρεται ασκόπως εντός των χωρικών μας υδάτων,προφανώς έχοντας χάσει τον δρόμο του και του προσφέραμε βοήθεια οδηγώντας το, με συνοδεία δικού μας πλοίου, σε διεθνή ύδατα, δείχνοντάς τους μάλιστα και τον δρόμο για την επιστροφή στηνβάση του, τι θα έλεγαν; Ότι “εμείς το στείλαμε για να σας κάνουμε πλάκα”; Όχιβέβαια, γιατί έτσι θα εκτίθονταν στην...Διεθνή Κοινότητα και δεν θα θέλανε να κατηγορηθούν, τουλάχιστον, για... κρύα αστεία! Μετά απ' αυτό θα το ξανακάνανε;

Και μια που μιλάμε για“αντισυμβατική” διπλωματία, θα κάνω άλλη μία πρόταση για την περίπτωση των Σκοπίων. Να προτείνουμε ότι θα δεχθούμε να ονομαστούν “Δημοκρατία της Μακεδονίας”αν δηλώσουν ρητά και κατηγορηματικά και με κάθε άλλο τρόπο που θα τους υποδείξουμε, ότι δεν είναι Έλληνες!Εμείς δε να καθιερώσουμε το Hellenic(όχι Greek)Macedonia, χωρίς την άδεια κανενός και σ' όποιον αρέσει και ξέρω ότι δεν θα αρέσει, σε κάποιους από την“Διεθνή Κοινότητα”, εννοώ. Και αςαφήσουμε μετά του Σκοπιανούς να εξηγούνσε όποιον τους ρωτάει, τι σόι Μακεδόνεςείναι και από που βαστάει η σκούφιατους. Θα έχει πλάκα να τους ακούς να λένε ότι ο Μ.Αλέξανδρος ομιλούσε... Σλαβικά,δηλαδή την γλώσσα που θέλουν να αναγνωριστεί ως Μακεδονική. Έτσι θα αναγκάσουμε όλους, Μεγάλους και Μικρούς της Διεθνούς Κοινότητας, να βάλουν όρια στην αυτογελειοποίησή τους, αναγνωρίζοντας δικαιώματα... μαϊμού.

Καλός είναιο καθωσπρεπισμός και η ευγένεια μεταξύ“φίλων” και “γνωστών”, αλλά και “ο άγιος φοβέρα θέλει”, που λέει κι' ο Λαός και στις περιπτώσεις που αναφέρομαι, η πλάκα είναι φοβέρα και μάλιστα δυνατή.
πηγή: ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΑΦΕΝΕΙΟ

Δεν υπάρχουν σχόλια :